РЕДАКЦИЯ: 0888 955 105 | Последвайте ни във Facebook

Ученето от девети до дванадесети клас е труден процес за ромското дете

Публикувано на:

Община Стара Загора и Сдружение „Свят без граници“ изпълняват Проект № BG05M9OP001-2.056-0001 „С грижа за всеки гражданин от уязвимите групи - успешен модел за социално-икономическа интеграция в община Стара Загора“ по процедура BG05M9OP001-2.056 „Социално-икономическа интеграция на уязвими групи. Интегрирани мерки за подобряване достъпа до образование“ – Компонент 2“.

Подкрепата и настойчивостта на родителите, усилията, които инвестират в образованието на децата си има пряка връзка с вътрешната мотивация на детето. Тя често отразява пряко посланията и съветите на родителите. Да не разочароват родителите си, да оправдаят доверието им, да се отплатят за получените грижи са важни аспекти на мотивацията на децата. Някои осъзнават, че получаването на образование ще им даде независимост.

Участието и на двамата родители в мотивирането на детето да запише и завърши училище в традиционната ромска общност изглежда е основен фактор, особено в ситуация, в която получаването на средно образование е по-скоро изключение, отколкото норма. От родителите се изискват постоянство, подкрепа, съветване, с които детето се идентифицира. Идентификацията с посланията на родителите се случва и когато самият родител няма средно образование. 

   

Ученето от девети до дванадесети клас е труден процес за ромското дете, особено когато това е съпроводено с първо за него излизане от ромския квартал. Усилията, които то полага в новата за него среда, често се преживяват като „водене на битки”.  Адаптирането към новата среда на „българското” училище преминава през сериозни предизвикателства и конфликти. Първото предизвикателство е разликата в подготовката на децата от квартала.   

Вижте още