РЕДАКЦИЯ: 0888 955 105 | Последвайте ни във Facebook

Родителите в учебно-възпитателния процес: важен фактор за развитието на детето

Публикувано на:

Партньорството с родителите в учебно-възпитателния процес е въпрос, който се дискутира отдавна. Все повече учители в лични разговори споделят опасенията си за продължаващата ниска тенденция на неангажираност и ниска мотивация на включване в живота на детската градина/училището, коментира Ганчо Илиев, председател на Сдружение "Свят без граници". Сдружението, заедно с община Стара Загора, изпълнява Проект № BG05M9OP001-2.056-0001 „С грижа за всеки гражданин от уязвимите групи - успешен модел за социално-икономическа интеграция в Община Стара Загора“.

Продуктивните родителски нагласи минимализират негативните преживявания на детето. Взаимодействието, основано на продуктивни родителски нагласи, предоставя достатъчно стимули от най-ранна възраст и благоприятства развитието на психичните функции, способности и качества на детето.

Общуването е свързано с чувства, чийто ефект може да бъде положителен (стимулиращ) или отрицателен (подтискващ, демотивиращ) по отношение на влаганите усилия за учене, желанието (мотивацията) за продължаване или отказване от учебна дейност, развиване и усъвършенстване на способностите за учене и като цяло, за провала или успеха на учащия. 

Семействата в ромска общност обикновено съжителстват с няколко поколения в една териториална единица - къща, апартамент. Детето още от най-ранна възраст споделя преживяванията си с братя и сестри, братовчеди, съседи. Сплотеността на групата е идентифицирана от всички, имали пряк контакт (особено при възникване на криза в семейството) и без допълнителни изследвания. Все по-често се наблюдава отсъствието на един или повече родители, заминали в чужбина, за да търсят икономическа устойчивост. По този начин децата/учениците се оставят за отглеждане в семействата с баба, дядо, леля и други.

Вижте още