РЕДАКЦИЯ: 0888 955 105 | Последвайте ни във Facebook

Откриват ФОБИ на 17 ноември

Публикувано на:

С премиера на операта „Фауст” от Гуно на 17 ноември се открива 52-рото издание на Фестивала на оперното и балетно изкуство. „Още от създаването си през 1967 г. като Мартенски музикални дни, Фестивалът основно се финансира от Общината. Той е едно от знаковите събития на Стара Загора, но е и знаменателно събитие за националния културен живот”, каза Диана Атанасова, началник-отдел „Култура” в Общината.

Директорът на Държавна опера-Стара Загора представи трите оперни заглавия в програмата на фестивала – „Фауст”, „Дама Пика” на Държавна опера-Варна и „Чичовци” на Софийска опера и балет. „Фестивалът е фактор за развитието на българското балетно и оперно изкуство, той не е само една витрина”, каза Огнян Драганов. Той подчерта, че и съпътстващата програма на Фестивала е изключително богата – изложби, представяния на книги, майсторски клас на Калуди Калудов, концерт на Ансамбъл „Софийски солисти”, гостуване на струнен квартет и сопраното Беса Лугичи от Косово

Силвия Томова, художествен ръководител на балета на Държавна опера-Стара Загора разказа за балетните постановки в програмата. С авторски танцов спектакъл ще се представи Александра Драгова, Балет „Арабеск” участва с последния си премиерен спектакъл „Триптих” на хореографите Аршак Галумян, Ангелина Гаврилова и Филип Миланов. По интересен начин ще бъдат отбелязани 80 години от поставянето на танцовата драма „Нестинарка” – на 30 ноември в Библиотека „Захарий Княжески” ще се съберат всички балерини, които са били в образите на Демна и Струна, сред тях е и самата Силвия Томова. На 25 и 26 ноември публиката ще види двата прекрасни балета на Старозагорска опера „Лешникотрошачката”/на 25/ и „Лебедово езеро” /на 26/ с музика, изпълнена от оркестър, дирижиран от Ивайло Кринчев. Това са спектакли, с които Балетът заминава на двумесечно турне в Нидерландия и Германия в началото на декември.

Сценографът и костюмограф на „Фауст” Денис Иванов разказа за своята концепция – безкраен коридор като едно пътуване към отвъдното и пространство, в което Фауст прави своята равносметка.

Вижте още