РЕДАКЦИЯ: 0888 955 105 | Последвайте ни във Facebook

Най-много са поставените бустерни дози във възрастовата група 60-69 години

Публикувано на:

Статистиката в страната показва, че възрастното население е най-активно по отношение на поставянето на бустерни дози. Във възрастовата група 60-69 години са поставени 189 304 дози, като това представлява 26% от всички приложени допълнителни (бустер) дози у нас към 30 март 2022 г., които са над 722 000.

Във възрастовата група от 70 до 79 години с бустерна ваксинация са малко над 175 000 души.

Разпределението по отношение на завършения ваксинационен курс е по-различно. Най-голям е делът на гражданите с пълен ваксинационен курс между 40 и 49 години – близо 384 000 души. Общо за страната със завършен ваксинационен курс са 2 050 246 граждани.

Общо поставените дози ваксини срещу COVID-19 в страната са близо 4,4 млн., като най-предпочитана е ваксината Comirnaty на Pfizer/BioNTech, от която приложени са над 2,8 млн. дози. Следват Janssen – с поставени повече от 513 хил. дози, Spikevax – близо 500 хил. и Vaxzevria – около 480 хил. дози. Тази статистическа информация е достъпна на сайта https://plusmen.bg – част от кампанията на Министерството на здравеопазването „+мен“ за популяризиране на ползите от ваксините и ваксинацията срещу COVID-19.

Данните на сайта се актуализират ежедневно. На него е достъпна и информация за относителния дял на лицата с COVID-19, приети за болнично лечение, които не са ваксинирани. От 1 януари 2021 г. до 30 март 2022 г. 92,7% от хоспитализираните пациенти с COVID-19 са неваксинирани. За същия период болните от COVID, приети в интензивни болнични структури и неваксинирани, са малко над 97%. 

Сайтът дава информация и за общо поставените ваксини по области, в т.ч. за лицата със завършен ваксинационен курс и за тези с поставена бустерна доза от ваксините срещу COVID-19, както и за постигнатия ваксинационен обхват на ниво област в проценти. Тези данни са достъпни единствено на портала https://plusmen.bg, изграден безвъзмездно от „Информационно обслужване“ АД за целите на кампанията „+ мен“.

Вижте още