Тамара Калинкина и Алексей Косарев в "Бохеми" на 31 март
Силата на изкуството да прави света по-светъл и хармоничен ще усетите в един незабравим спектакъл на операта „Бохеми“ от Джакомо Пучини на 31 март от 19:00 часа. В ролята на Родолфо гостува блестящият тенор Алексей Косарев, а Мими ще бъде очарователната Тамара Калинкина. Тамара е най-новата солистка на Държавна опера-Стара Загора. Дошла преди броени дни тук със семейството си от Киев, тя прие с огромно удоволствие поканата на директора на Операта и режисьор на „Бохеми“ Огнян Драганов да се изяви толкова скоро на сцената на театъра. Според нея „Пеенето лекува” и за нея е спасение да се опита да прави това, което може и обича най-много – да пее. Диригент на спектакъла е Матей Поп, в останалите роли участват солистите Иван Кабамитов /Шонар/, Валери Турманов /Марсел/, Евгений Арабаджиев /Колин/, Симона Кодева /Мюзета/, Александър Марулев /Беноа и Алсиндор/, Стоян Буюклиев /Парпиньол/, Игнат Желев /Офицeр/, Петър Янкулов /Сержант/, хор и оркестър, Детско-юношеска студия за опера и балет на Държавна опера-Стара Загора.
Гъвкавият ритъм и колоритната хармония в музикалната драматургия на Пучини са в основата на високия емоционален градус на спектакъла. Динамичното действие се подпомага от ефектната сценография и режисьорски решения, в които се използва максимално сценичната техника – въртяща сцена, движещи се и издигащи се платформи, с които се сменят и местата на действието. Сюжетните теми в „Бохеми“ винаги звучат актуално. Младежката виталност, вярата в доброто и импулсът за промяна живее във всяко ново поколение. Светът на „Бохеми“ е един свят пълен с прохождащи и професионални художници, млади хора – артисти и самобитни индивидуалности. В атмосферата на действието органично се вписват творбите на Тулуз Лотрек и Пол Сезан, Антоан Бланшар, Едуард Кортес, които илюстрират Париж в края на 19-ти век. „Във всяка картина се усеща носталгичен дух. Това е един свят на необикновено щастие, в който смъртта идва, когато си поиска. Силата на Пучини е в това да внуши на всички да преживеят отново живота си докато седят в залата или да страдат сами с неговата музика в рамките на два часа…“, споделя художникът на постановката Каталин Йонеску-Арборе.