Ръст на жалбите за нарушени потребителски права при старозагорския омбудсман
От началото на годината 80% от жалбите пред местния омбудсман са от жители на града, останалите – от Община Стара Загора или съграждани, живеещи извън страната.
Сред 173-те постъпили жалби са решени проблеми на гражданите, свързани с благоустройството, административното обслужване, екологията, градския транспорт, "ВиК", ЕВН, както и с доставчици на обществени услуги. Обхванати са отправените препоръки и становища към институциите за подобряване на взискателността и оперативността в работата им в услуга на гражданите и многото проведени инициативи от местния омбудсман за повишаване на правната култура на старозагорци.
Ръст има при жалбите, свързани с колекторски фирми и некоректни работодатели, както и на нарушени потребителски права при онлайн продажби и доставчици на услуги. Анализът разкрива също спецификата на периода на извънредно положение и нарастваща активност от страна на гражданите – с доверие и удовлетвореност към функциите на обществения посредник.
Анализът е публичен и е поместен на интернет страницата на ombudsman.starazagora.bg.