С две години закъснение: Откриха официално обновената старозагорска гара
Емблематичната жп гара в Стара Загора, проектирана през 70-те години на 20-и век, е с модерна визия след изпълнението на проект за цялостна реконструкция. Официалното откриване се състоя тази вечер.
„Тук се намира един от основните жп възли в България където се пресичат направленията Север-Юг и Изток-Запад и само за миналата година са преминали над 412 000 пътници“, каза при откриването министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.
Транспортният министър изтъкна, че повече от 40 години не е правен основен ремонт на приемното здание в Стара Загора. „Днес вече можем да кажем, че жителите на града ще използват една от най-модерните гари в страната“, посочи Гвоздейков.
Старозагорски свещеници отслужиха водосвет, а музикален поздрав отправиха възпитаници на Основно училище „Кирил Христов".
По време на церемонията беше представена изложба, свързана с историята на Стара Загора. Беше поставена капсула на времето като послание към бъдещите поколения.
Обновяването на гаровия комплекс е по проект, който се осъществява с финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020. Неговата стойност е 9 726 944 лева.
Официални гости на церемонията бяха министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, генералният директор на Национална компания Държавно предприятие „Национална компания железопътна инфраструктура" инж. Мария Генова, председателят на УС на НКЖИ Камен Диков, заместник-кметовете на община Стара Загора Радостин Танев и Надежда Чакърова, областният управител на Стара Загора Ива Радева, представители на Европейската комисия, предвождани от Агнес Монфре и др. Присъстваха общински съветници, служители на гаровия комплекс и граждани.
Дългоочакваното откриване на обновената старозагорска жп гара закъсня с две години и един месец. Първата копка на изпълнението на ремонтните дейности беше направена на 28.07.2020 г. от тогавашния транспортен министър Росен Желязков. Проектът трябваше да бъде изпълнен до 25.10.2021 г. Първоначално дейностите бяха сметнати за близо 10 млн. лв., но впоследствие сумата се оказа индексирана на 14 млн. лв., 2 млн. лв. от които от държавния бюджет и 12 млн. лв. от европроекта.